Miasta i okolice

Granica
Niestety nie potrafiłam znaleźć odpowiedniego obrazka ukazującego w całej okazałości kopuły otaczającej miasto, ale mam nadzieję, że mój opis w zupełności wystarczy na wyobrażenie sobie jej. Otóż, jak już wcześniej wspomniałam Granicą nazywamy kopułę otaczającą całe miasto i kawałek bliskich jej okolic. Jest ona stworzona przez specjalne maszyny na jej końcach, a składa się z niewidzialnego, ale namacalnego materiału. Zadaniem kopuły jest ochrona miasta przed wrogimi atakami oraz odcięcie ludzi od szkodliwego powietrza planety. Maszyny, które tworzą Granicę mają również zamontowane filtry powietrza, aby zapewnić istotom wewnątrz dostatek świeżego i zdrowego tlenu. Istnieje tylko jedno wyjście z miasta, a mianowicie 'Brama Granicy'. Jest to tunel ciągnący się przez około 200metrów, lecz aby do niego wejść należy przejść mały test zdrowotny wykonywany przez strażników. Sprawdzany jest twój ogólny stan i wyposażenie; jeżeli nie posiadasz pancerza możesz zapomnieć o wyjściu poza Granicę. "Więc co się dzieje z cywilami?", zapytasz. Jedyną drogą jaką mogą wyjść jest przebywanie na statku przewozowym, który leci do jednego z miast.

Autor: Jose Julian Londono Calle
Autor: Nieznany
Miasta
Istnieje wiele miast wzniesionych przez ludzi na Urkiosie i każdy ma do nich dostęp. Powyższe powyższe obrazki są tylko przykładami ich wyglądu. Miejsce gdzie rozgrywa się historia bloga nosi nazwę Alatras- jest to jedna z największych metropolii znajdujących się na planecie. Każde miasto posiada rozwiniętą linię komunikacyjną metra podziemnego a także drogi naziemne

Autor: kheng
Akademia
Budynek, w którym uczą się kadeci. Jest to nowa placówka przystosowana bezpośrednio to szkolenia przyszłych żołnierzy. Kilka miejsc w akademii: wykładownie, laboratoria, klasy, symulatory.

Autor: Nieznany
Dżungla Athaill
Znajduje się na dalekiej północy od Alatrasu. Można znaleźć tam wiele ciekawych bestii, które wykorzystują roślinność na swoją korzyść i wspaniale się maskują. Dżungla Athaill'a należy do środowisk naturalnych, przez tysiące lat sama kształtowała swój wygląd, aby dzisiaj wyglądać jak różnej odcieni zieleni zamknięta przestrzeń. Światło ledwo daje rade przebić się przez wielkie i gęste korony drzew.

Autor: Nieznany
Las Tazu
Zdradzieckie miejsce, pełne zabójczych pułapek czyhających na śmiałków. Zarówno zwierzęta, jak i rośliny pragną skosztować świeżego mięsa. Miej się na baczności wchodząc do tego lasu, ponieważ jeden mały błąd może poskutkować kalectwem lub nawet śmiercią. Tazu znajduje się na wschodzie, kilka mil za Granicą.

Autor: Olah-marin
Puszcza Omnikron
Mroczny miejsce skrywające w cieniach drzew niebezpieczne bestie. Zupełnie inna liga niż las Tazu. Korzenie drzew wbiły się w ziemie tak głęboko, że czasem podczas przepraw ludzie wpadają w podziemne jaskinie lub dziury bez dna. Aby dotrzeć do puszczy Omnikron należy przeprawić się przez rzekę Lotaru.

Autor: Feng Zhu
Skalisty krajobraz Iwibuku
Spokojne miejsce, oddalone od miast i niebezpiecznych stworów. Iwibuku jest malowniczą krainą, praktycznie pozbawioną niebezpieczeństw, od których wyjątkiem są lawiny. Wielu bogaczy udaje się tam na wspinaczki chcąc zakosztować "przygody". Znajduje się w centrum planety, tam gdzie znajdują się obozy Aset'roth. Wielu naukowców wybiera się tam w poszukiwaniu śladów pradawnych cywilizacji.

Autor: Nieznany
Bagna Namastee
Bagna te znajdują się kilkanaście kilometrów za Lasem Tazu. Jest to nieprzyjemne dla oka miejsce pełne wilgoci i wszechobecnego swądu zgnilizny. Mieszkają tam stworzenia nie przywykłe do światła dziennego, których lepiej nie budzić. Większość ekspedycji do tego miejsca ma na celu zbieranie rosnących tam ziół z których wyrabia się rzeczy takie jak lekarstwa czy choćby kosmetyki.

Autor: ninjatic
Góry Alakara
Pasmo górskie rozciągające się po wschodniej części planety jest terenem w który nie zapuszcza się większość osób. Śnieg jest tam obecny przez cały rok a temperatura spada do niesamowicie niskich wartości. Ekspedycje wybierają się tam na wyprawy badawcze. Żyje tam niewiele stworzeń, jednak te, które dają sobie tam radę mogą być poważnym zagrożeniem dla osłabionego zimnem człowieka.

Autor: FerdinandLandera
Dolina Saza'hmeda
Rzeka odcinająca góry Alakara od reszty świata ukształtowała tę malowniczą dolinę. Jest ona miejscem zamieszkania wielu stworzeń, które jednak w większości nie są groźne. Rzeka jest stosunkowo płytka aczkolwiek wartka i lodowata, przez co także niebezpieczna. W dolinie często odbywają się ćwiczenia w terenie dla kadetów.

Autor: FerdinandLandera
Rzeka Lotaru
Jedna z najdłuższych rzek na planecie. Wyróżnia ją niesamowicie niebieski odcień wody oraz wartki nurt. Woda w Lotaru jest stosunkowo ciepła, dzięki czemu żyje w niej wiele ryb i innych stworzeń. Koryto tej rzeki osiąga do 4 m głębokości. Lotaru jest chętnie odwiedzana ze względu na domniemane wartości lecznicze wody, która w niej płynie (nie zostało to potwierdzone naukowo).

Autor: FredinandLadera
Góry Entagon
Entagon jest pasmem górskim rozciągającym się wzdłuż zachodniego wybrzeża. Najwyższymi szczytami tych gór są Andromeda (1400 m.n.p.m) i Kalopsea (1360 m.n.p.m). Entagon jest bardziej przyjazny ludziom niż Alakara, śnieg utrzymuje się jedynie na szczytach a same góry nie są zbyt strome. Wśród szczytów przepływa rzeka Inta, która wpada w tym miejscu do morza. Te góry są znane z ogromnych złóż mineralnych.

Autor: FredinandLadera
Przybrzeże "Trójząb"
Miejsce, w którym Inta wpada do morza nazywane jest potocznie Trójzębem,ze względu na potrójne rozwidlenie rzeki. To malownicze miejsce, w którym prąd rzeki praktycznie nie istnieje. Jedno z odnóży rzeki zakręca tworząc rozlewisko, które jest domem dla tysięcy ptaków. Można stąd dostrzec najwyższe szczyty Entagonu.

Autor: FredinandLadera
Rzeka Inta
Inta bierze swoje źródła u podnóży gór Alakara, przemierzając setki kilometrów aż do morza. Jej potok nie jest zbyt rwący, raczej spokojny. Inta ma kamieniste dno,jest stosunkowo płytka a woda w niej płynąca jest chłodna. Jest środowiskiem naturalnym wielu ryb i roślin, łatwo w niej o solidny połów.

Autor: FredinandLadera
Jezioro Kasopea
Górskie jezioro stworzone niegdyś z wód Inty. Jego głębiny skrywają setki tajemnic, strzeżonych przez rzeczne stwory. Kasopea jest bardzo głębokie na całej szerokości na około 5 m, jest także bardzo duże. Wszystko wokół jeziora tętni życiem i można tam spotkać wszystkie stworzenia od motyli po stada drapieżników.


Morze Szklane
Morze Szklane jest uważane za najważniejsze z mórz na planecie. Ten zbiornik wody o wysokim zasoleniu oddziela od siebie pasma górskie Entagon oraz Alakara. Ze względu na swoje położenie temperatura wody jest zależna od części morza, waha się ona zatem od 3℃ u stóp Alakary do około 10℃ w miejscu "Trójzębu". Nazwa Szklane mówi sama za siebie, z piasku znajdującego się na dnie morskim produkuje się szkło. Jest to miejsce bogate w surowce mineralne, aczkolwiek niezbyt bezpieczne w kwestii żeglugi przez silne prądy a także wiatr.


Autor: MyCKs
Ocean Persejski
Ocean Persejski jest największym naturalnym zbiornikiem wodnym na planecie. Woda w nim jest ciepła oraz średnio zasolona. Ocean sam w sobie jest mieszkaniem dla setek gatunków stworzeń, nie wspominając już na położonych na nim dzikich wyspach. Na oceanie można spokojnie żeglować, często można zatem zaobserwować tankowce sunące gdzieś w oddali.

Autor: JoshEiten
Autor: JoshEiten
Jaskinie
Jaskinie skryte pośród szczytów obu największych pasm górskich są pozostałościami po działalności starożytnych cywilizacji. Można często natknąć się w nich na stare malowidła czy nawet zaszyfrowane wiadomości. W większości służą wędrowcom jako schronienie podczas nocy. W wielu z nich można odkryć gorące źródła, które mają właściwości lecznicze. Znajdzie się masa osób wierzących, w rzekomą moc amuletów mające w sobie minerały wyniesione z tych jaskiń, mającą chronią wędrowców przed lawinami i pozwalają opuścić góry w jednym kawałku.

Trakt pokoleń
Ta droga od setek lat jest drogą migracji stad roślinożerców zamieszkujących góry Alakara. W okresie jesiennym wszystkie stworzenia zbierają się w jeden wielki konwój by przenieść się nad morze na okres ostrej, górskiej zimy której nawet one by nie przetrwały. Przez plemiona zamieszkujące tą planetę Trakt jest traktowany jak wyjątkowe miejsce kultu i nie powinno się na niego wchodzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz